Wednesday 7 December 2011

OMBAK RINDU

9.00 PM - 7 DECEMBER 2011

Penat aku mendengar orang sana-sini bercerita tentang Ombak Rindu. Bukan sahaja kaum Hawa, malah kaum segagah-gagah Adam pun menangis tengok cerita ni. Untuk menenangkan hati aku yang berOmbak-Ombak ni, aku pun menterlibatkan diri aku ke dalam Ombak Rindu di Cineplex, Kota Damansara semalam.

Malangnya, cerita ini gagal melinangkan air mata jantanku. Aku tak pasti tang part mana yang aku nak kene nangis ni? Mungkin pengalaman yg lebih pedih aku alami, tak dapat ditandingi filem ini.

Walaubagaimanapun, aku kagum dengan penggambaran filem ini. Salah seorang pelakon yang berjaya mengagumkan aku adalah Lisa Surihani. Tak sangka aku aktres yang selalu melakonkan watak baik ni, berjaya memainkan watak seorang wanita yang cemburu, pemarah, bengis ...takut wooo!!! Syabas jugak pada pelakon-pelakon lain sebab menjiwai watak masing-masing dengan baik sekali!

Lagi satu faktor yang mengkagumkan aku, lokasi penggambaran ...aku rasa relax je tengok cite ni. Jalan cerita, boleh tahan. Ermm ...aku harap banyak filem-filem melayu yang berkualiti macam ni akan diterbitkan. Takdelah keluar cerita-cerita lawak bodoh yang tak dapat diterima oleh sereberum, serebelum dan medula oblongata aku ni. Hidup filem melayu!

No comments:

Post a Comment