Thursday 29 December 2011

BERJALAN-JALAN MENCARIK TV BERSAMA KEDEK DAN PIJOL


Haaa ...tengok! tengok! Kejap aku kat dalam hutan ....pastu tetiba aku kat kawasan pergunungan. Pantas sungguh aku bergerak dalam sedetik dan masih boleh mengukir senyuman tatkala orang lain termengah-mengah!
Hahahaha! Sebenarnya aku kat kedai TV dengan Taman Sri Gombak. Balik je dari follow-up medical check-up, aku terus gi makan kat Restoran Bunga Emas ...restoran yang turut sama membesarkan aku dalam tempoh 12 tahun hingga sekarang. Tengah lepak makan nasi berlauk kari kambing, datang plak sorang Indian Uncle ni dok depan aku bercerita pasal politik. Anuar demikianlah, Najib begitulah. Aku dah la tak minat politik-politik ni, selagi masih mengamalkan demokrasi yang tak telus, selagi tulah aku malas nak ambik tau pasal politik.

Nasib baiklah tetiba Kedek dan Fizul (geng lepak aku) sampai. Kalau tak dah bernanah dah telinga aku ni dengar Uncle ni cerite. Kedek pun menyuarakan hasratnya untuk menyambar TV baru untuk rumah baru dia. Dengan pantas aku panggil kira dan cepat-cepat kitorang naik kete aku ke Taman Sri Gombak, kedai peralatan elektrik U & Me.

Ni lah si pembeli tv dengan uwang yang banyak, En. Kedek .

Daripada harga RM 1,600 yang terpampang dapat kurang sampai RM 1,000 (dapat DVD player Philips lagi). Maka menyambarlah Sang Kedek akan LED TV Sharp 32' yang baru. Best ooo TV ni, bila suasana gelap, dia kurangkan cahaya tv tu ..bila suasana terang, dia terangkan lagi tv tu. Kira tak sakit mata la kalau tengok tv dalam gelap.

Selesai membeli tv, Kedek belanja aku kat ngan Pijol kat Mc Donald Jaya Jusco Wangsa Maju. Mmm...dapnye ayam goreng McD yang pedas. Lepas makan, Sambung plak beli dapur gas kat J.J tu  sebelum kitorang mengakhiri hari kitorang kat Restoran Bunga Emas.

No comments:

Post a Comment