Tuesday 27 March 2012

KING KENNY? APE SUDAH JADI?


Dimana silapnye? King Kenny. Pergh ...bila dengar nama dia masuk semula Liverpool, semangat membara-barainye pun aduhai ter ber. Gah di awal musim, garang, membara, aum aum aum. Gua sebagai penyokong Red Devils tetiba terpaksa ambik perhatian terhadap Liverpool si Daglish ni.

Tapi sikalang apa sulah jadik? Tak ale galang lagi meih? Wa sulah cakap, itu Gerrard kasi buang. Tak mau mendengar nasihat aku ni pun aduhai. Keegoaan setinggi Bukuit!

Kita sama-sama tengok kedudukan Liverpool sikalang aaa? Liverpool sikalang aaa, sulah tangga ke tujuh pun dengan berbekalkan 42 point manakala Manchester United mendahului liga dengan 73 point. Ini bermakna perbezaan sebanyak 31 point! Tinggal 8 perlawanan yang tinggal. Kalau The Red Devils kalah kesemua 8 perlawanan dan Liverpool menang semua 8 perlawanan, Liverpool masih di bawah Manchester United 7 point!!!!


Ada lagi! Perbezaan point Liverpool (7) dengan  Newcastle (6) adalah 8 point! Manakala perbezaan Liverpool (7) dengan West Bromwich (14) hanya 6 point! Bermaksud West Bromwich masih ada peluang untuk merampas tempat ke tujuh manakala tak mustahil untuk Liverpool berada di tangga ke 14 jika 2 kekalahan sahaja lagi. Takutkan? Mana King Kenny?

Hmmm ....aku tak tahu apa tujuan tulis pasal Liverpool ni ...aku saja ushar-ushar Table BPL, main kira-kira perbezaan point, dan fakta yang aku dapat ni amat mengejutkan. Good Luck Liverpool fans ...

No comments:

Post a Comment