Tuesday 3 January 2012

HARI ORANG BUJANG BEKERJA


Hari ni startlah bebudak sekolah menyarung baju sekolah baru dan kasut sekolah baru. Ada jugak yang bertukar ke sekolah baru dan dapat cikgu baru. Tak kurang dengan mak bapak yang terpaksa bangun seawal pagi untuk menyiapkan anak-anak mereka.

Aku bajet-bajetla jalan mesti jem dalam lingkungan jam 6.45 a.m sehingga 7.30 a.m. So, aku mengambil keputusan drastik untuk gerak dari rumah jam 7.45 dengan harapan kesesakan lalulintas telah reda. Alhamdulillah, ramalanku benar belaka. Jalan cantek sampai ke pejabat aku yang terletak 17 kilometer dari rumah sewaku.

Sepanjang perjalanan aku dok ushar kereta-kereta yang seperjalanan dengan aku. Ramai yang muda-muda je yang memandu ke tempat kerja. Confirm diorang ni bujang, tak kawen lagi atau dah kawen anak kecik lagi. Adalah 2-3 orang yang berusia yang sedang memandu, ni confirm2 anak diorang dah besau atau bujang lapok or andartu terbilang.

Yang penting, aku sampai pejabat, banyak lagi parking kosong. So takyahlah aku nak berjalan jauh-jauh untuk parking membakar lemak kesayangan aku ni. Best!!!! 

1 comment: